Sjundedags Adventistsamfundet | Logga in

Bönebok

Skriv i böneboken

Du är välkommen att skriva i böneboken här. Passa då också på att instämma i någon av bönerna som en förbönstjänst för någon annan.

Dela

Du är välkommen att skriva i böneboken här. Passa då också på att instämma i någon av bönerna som en förbönstjänst för någon annan.

När du skriver ner din bön eller ditt böneämne, visa hänsyn till personer eller situationer du kanske nämner. Upplever du att något som skrivits här är opassande får du gärna meddela cyberpastorn (se formuläret här intill)!

Följande behöver åtgärdas:
Din bön

 

De senaste bönerna

Fader, vissa pastorer sitter på höga hästar, är kränkande, elaka, sprider vidare saker, tror sig veta bäst i allt och utgår från sina antaganden, mobbar med mera, sådana är en skamfläck som får andra på fall! Vill ej veta av så kallad kristendom med!

tis 19 jan 08:56

Snälla gode gud förlåt mig för att jag har varit så elak emot dig och skyllt dig för allt som är fel jag känner mig bara så maktlös och menar ingenting vill bara vara elak. Min älskade Jesus förlåt mig för alla mina synder. Käre Gud i Jesu namn jag behöver ditt stöd din hjälp och din kärlek. Jag behöver Dig. Hjälp mig och min mamma att bli friska och glada igen så att vi orkar hjälpa dom som behöver oss. Käre Jesus jag älskar dig så högt. Tack för att du lyssnar fast jag burit mig illa åt. Jag kommer aldrig mer att vika från din sida jag vill bara göra bra i ditt namn.

tis 19 jan 06:30

Snälla gode gud förlåt mig för att jag har varit så elak emot dig och skyllt dig för allt som är fel jag känner mig bara så maktlös och menar ingenting vill bara vara elak. Min älskade Jesus förlåt mig för alla mina synder. Käre Gud i Jesu namn jag behöver ditt stöd din hjälp och din kärlek. Jag behöver Dig. Hjälp mig och min mamma att bli friska och glada igen så att vi orkar hjälpa dom som behöver oss. Käre Jesus jag älskar dig så högt. Tack för att du lyssnar fast jag burit mig illa åt. Jag kommer aldrig mer att vika från din sida jag vill bara göra bra i ditt namn.

tis 19 jan 06:29

En människas karaktär avgörs inte med titlar eller var man sitter på sabbaten! Skäms ni syskon som trampar på andra med er arrogans och dessutom sprider antaganden vilket är lögn, tänk på det!

ons 13 jan

Jag tackar dig Gud för allt i livet tack för mina barn och barnbarn får ny föda tävlingar välsigna och bevara de att de håller sig friska. Kära Jesus vi ber att året 2021 kommer med dig välsignade år till hela befolkning. I Jesus namn Amen🙏

30 dec 2020

Jesus, jag lämnar SDA och dess folk, tack för mig och AMEN!

22 dec 2020

Att Sams hjärta ska vändas till mig igen och om försoning. Och att han ska få ett nytt Mjukt hjärta.

15 dec 2020

Fader-jag är en liten själ och behöver din famn. Liksom många andra ber jag med kraft att vi blir klokare med vår ekonomi och ser en ljusning och klokskap. Att jag lever hälsosamt och snart når mitt mål. Att kärleken som vi många är osäkra i, blir stark och tydlig för oss både från pojkvän men också från dig Gud. Vi behöver vara älskade. Alla de som läser detta: Gud ge dessa din välsignelse nu.

9 dec 2020

Fader-jag är en liten själ och behöver din famn. Liksom många andra ber jag med kraft att vi blir klokare med vår ekonomi och ser en ljusning och klokskap. Att jag lever hälsosamt och snart når mitt mål. Att kärleken som vi många är osäkra i, blir sartk och tydlig för oss både från pojkvän men också från gud. Vi behöver vara älskade. Alla de som läser gud- ge dessa din vägsignelse nu.

9 dec 2020

Fader, i Jesu namn ber jag att så kallade syskon upphör med att lägga ord i min mun och göra antaganden som inte stämmer. Kommer aldrig att lämna ut mig igen eller lita på någon människa, bara svek!

7 dec 2020

Jesus, många pratar om mg med varandra, sprider vidare saker, fryser ut och mobbar. Jag litar inte på någon längre och de får vara, tur att JESUS finns och att anden varnar!

28 nov 2020

Jesus, i denna stund jag skriver så bara gråter jag, tårarna flödar och jag orkar inte mer, har inga vänner och ingen hjälp och kristna beter sig illa och dömande, hjälp finns till alla utom de egna syskonen.

23 nov 2020

Jesus, jag vill Tacka alla syskon i Kristus som ber för min son, välsigna dem. AMEN.

4 okt 2020

Bed för min mamma som är i slutskedet av sin svåra sjukdom, bed att hon tar emot Jesus och blir frälst, bed att hon slutar upp med shamanism. Amen

30 sep 2020

Hej jag har en vän som behöver Guds hjälp just nu. Han heter Josimar. Han behöver Guds ord. Låta anden tala genom honom. Beskydd

27 sep 2020

Fader, i Jesu namn ber jag att Du välsignar alla de fina människor som hjälpt mig genom en svår tid. Amen

14 sep 2020

Bed mot New Age och de som placerar ut sina kristaller framtill 22 sept, måste stoppas. De är på olika hedniska platser och gör något stort i hela Sverige, bed att Gud griper in i Jesu namn! AMEN!

8 sep 2020

Jag önskar förbön för min besvärliga och kliande hudsjukdom. Be, att Jesus botar mig. Tack.

27 aug 2020

Jag önskar förbön för min besvärliga och kliande hudsjukdom. Be, att Jesus botar mig. Tack.

27 aug 2020

Om någon vill, bed för A som fallit tillbaka i missbruk efter att varit ren 4 mån, han har en svår skada i huvudet efter ett fall och behöver hjälp. Han behöver finna sanningen, bed att han blir befriad från missbrukets onda bojor. Amen.

17 aug 2020

Bed om läkning och beskydd, blodets beskydd i Jesu namn. AMEN..

19 jul 2020

Hela min kropp och själ så jag kan leva ut med Guds kärlek, gör det lätt för min syster att ta hand om sin familj, led mig till frälsning genom själavården med pastorn. Hjälp mig med arbete, något som är bra för mig, var mig nådig och låt mig få vila i dig. Amen

14 jul 2020

Önskar förbön för en bättre ekonomi och att skulderna kan betalas och tack också att för mina böner har blivit hörda! Tack!

8 jul 2020

Fader, jag ber om frid i allt svårt jag får utstå, kom med din hjälpande hand, Du vet att jag är utsatt, ta bort min rädsla och låt inte det onda få grepp om mig eller någon annan av dina barn. AMEN

8 jul 2020

Min himmelske Far, tack för att du gång på gång visar din kärleksfulla omsorg om mig och min dotter. Beskydda min dotter och visa henne din väg, genom och förbi konflikterna med hennes mor. Hjälp henne att få leva i glädje och kärlek. Tack Far att jag får komma med allt inför dig. Amen

1 jul 2020

...