Sjundedags Adventistsamfundet | Logga in

Bönebok

Skriv i böneboken

Du är välkommen att skriva i böneboken här. Passa då också på att instämma i någon av bönerna som en förbönstjänst för någon annan.

Dela

Du är välkommen att skriva i böneboken här. Passa då också på att instämma i någon av bönerna som en förbönstjänst för någon annan.

När du skriver ner din bön eller ditt böneämne, visa hänsyn till personer eller situationer du kanske nämner. Upplever du att något som skrivits här är opassande får du gärna meddela cyberpastorn (se formuläret här intill)!

Följande behöver åtgärdas:
Din bön

 

De senaste bönerna

De som inte känner synden och som vill umgås med gärningar, de klagar inte över synden. De anser sig vara rena, men de hör djävulen till och är inte Kristi rike. Amen!

lör 27 jan

Herre Jesus kristus,Gör allting bra igen för jag älskar dom och är allt jag har.

ons 10 jan

Fader vår Gud och Jesus Natten till idag mellan den 27-28 december. Drömde jag en dröm som kändes väldig sann. Jag drömde att jag mötte Jesus och det strålade och sken om hela honom. Jag ber varje kväll till både Gud och Jesus, för att jag ÄLSKAR dom så mycket. Amen

28 dec 2023

Fader vår Gud och Jesus Natten till idag mellan den 27-28 december. Drömde jag en dröm som kändes väldig sann. Jag drömde att jag mötte Jesus och det strålade och sken om hela honom. Jag ber varje kväll till både Gud och Jesus, för att jag ÄLSKAR dom så mycket. Amen

28 dec 2023

Ber till gud fader och Jesus om en värld där alla kan få må bra, där jag och mina nära kan få må bra och leva ett gott liv. En värld utan krig och fattigdom. Amen.

12 nov 2023

Ber till dig Gud fader och Jesus om en bättre värld utan krig och fattigdom. Amen

27 okt 2023

Evige Gud, du som lät din Son bli människa och på förklaringsberget visade hans härlighet, öppna våra ögon så att också vi kan se vem Han är och bekänna hans heliga namn, Jesus Kristus vår Herre, inte en ängel. Amen!

28 jul 2023

Jag ber till dig Gud för att Tacka dig och din Jesus för alla vackra och fina dagar jag får leva. Tack också Gud och Jesus för att jag är på väg att bli frisk. Önskar mig att få det bättre ställt ekonomiskt. Älskar dig Gud Älskar dig Jesus Amen

23 jul 2023

De som inte känner synden och som vill umgås med gärningar, de klagar inte över synden. De anser sig vara rena, men de hör djävulen till och är inte Kristi rike. Amen!

5 jul 2023

Min Himmelske Far! Tack för din omsorg om mig, fysiskt, ekonomiskt och socialt. Hjälp mig mentalt att hitta frid, glädje och tillförsikt! Tack för du ofta givit mig bönesvar. Din Niklas

22 jun 2023

Min Himmelske Far! Tack för din omsorg om mig, fysiskt, ekonomiskt och socialt. Hjälp mig mentalt att hitta frid, glädje och tillförsikt! Tack för du ofta givit mig bönesvar. Din Niklas

22 jun 2023

Gud Fader, Du som redan innan världens grund var lagd har utsett Sonen att sona världens synd. Jesus, kliv in I människors liv och avslöja de falska profeterna som ägnar sig åt ockultism och tror sig sprida Ordet. Amen & Halleluja

20 jun 2023

Många ibland oss lever i fattigdom. Matköerna växer, mitt i det att välståndet gett de flesta övernog av yttre rikedom. Fattigdomen i världen förstärks av människors onda handlingar!

13 jun 2023

Hjälp mig att bli fri från ångest och oro och att få tillbaka livsglädjen

9 jun 2023

Herre Jesus Kristus, ärans kung, du som steg upp genom himlarna och nu sitter på Guds högra sida och styr över folken. Ge denna falska människa sanningens Ande så att denne slutar lura, ta pengar och tro sig vara god. Du som lever och regerar med Fadern och den helige Ande, en Gud, nu och i evighet, jag vet att vi är skyddade av blodets beskydd mot denna orm som åt hemma hos oss, tar lön och betedde sig ofrihet när denne lovade hjälpa, att bli utsatt av en sådan orm när man varit nära döden är minst sagt horribelt, att sådana empatistörda får vara i tjänst är sjukt! Att ta pengar och äta vår mat är ryggradslöst och aldrig mer en enda adventist i vårt liv.

25 maj 2023

Idag fpr en adventist pastor lön som hon inte förtjänar, en som inte arbetade och hjälpte till utan var en belastning till 2 sjuka personer, skamligt! Må Gud skippa rättvisa!

25 maj 2023

Falska profeter/Bibeltolkare ska inte korrigera Ordet, utan det är Ordet som ska korrigera människorna!

21 maj 2023

Om ni längtar efter den falska ära som människor ger som om den vore autentisk, och vältrar dig i njutningslystnad på grund av din själs omättlighet, och om du genom frosseri binder upp dig i girighet, då gör du dig själv antingen demonisk genom självpåtagen inbilskhet och okunskap, eller degenererad till djurens nivå genom att tillfredsställa magen och könet, eller så blir du som ett vilddjur gentemot andra på grund av din omänskliga girighet. Din tro på Gud kommer att komma till korta på detta vis. Adjö adventister & Amen!

16 maj 2023

Genom Jesus Kristus, Din Son som lever och regerar med Dig och den helige Ande, en Gud från evighet till evighet, TACK att du ser oss syndare genom Din härlighet och nåd. AMEN & HALLELUJA.

11 maj 2023

Käre Jesus, du som bar alla våra synder och frälser oss genom din nåd, min Herre Jesus Kristus och vägledare, tack för att vi kan ha en personlig relation till dig. AMIN!

9 maj 2023

Jesus, Herre över änglar, Jesus beskydda oss med blodets beskydd, endast Du Jesus är överläkare. Amen & Halleluja.

7 maj 2023

Fader, Son och helige Ande, tack Herre Jesus Kristus för att Du verkar och lever!

7 maj 2023

Käre Jesus. Tack för att du försett oss med vapen mot ondskans makter i världen. Hjälp mig att flitigt använda dem och håll du mig hårt vid handen så att jag inte går vilse bland värkdens egoister. Amen i Jesu Kristi namn, vår Herre!

7 maj 2023

Jesus Kristus min Herre, Tack för Din vägledning och att jag kan lämna SDA bakom mig. Tack Jesus Kristis för att Du vägleder rätt och har visat mig hur dessa avskyvärda människor fungerar!

5 maj 2023

Jesus, sänd en normal och fungerande assistent med hjärtat på rätt ställe, är trött och arg på att satans anhang med STORT ego florerar runt överallt! Jesus, hör min bön i min svåra situation, jag orkar inte ta hand om andras neuroser och diverse problem just nu och jag har inte råd med att de äter hos mig, hjälp innan jag ger upp! Förlåt mina tankar, ilska men ibland är det bara för mycket! AMEN!

3 maj 2023

...