Sjundedags Adventistsamfundet | Logga in

Bön & frågor

Bön & frågor

Skriv en bön på vår bönevägg! Söker du kontakt, går det också bra.

Dela

Välkommen att skriva på böneväggen!

Passa på att instämma i någon av bönerna som en förbönstjänst för någon annan, när du ändå är här!

När du skriver ner din bön eller ditt böneämne, visa hänsyn till personer eller situationer du kanske nämner. Upplever du att något som skrivits här är opassande får du gärna meddela oss i formuläret här intill!

Följande behöver åtgärdas:
Din bön

 

Fader, i Jesu namn ber jag att vara med mig i den svåra stormen. När Peter gick på vattnet (ordet) gick han mot stormen, Jesus hjälp mig genom min storm så att jag inte sjunker. AMEN.

Summary: Fader, i Jesu namn ber jag att vara med mig i den svåra stormen. När Peter gick på vattnet (ordet) gick han mot stormen, Jesus hjälp mig genom min storm så att jag inte sjunker. AMEN.
lör 16 maj

Be för väckelse i hela Sverige. Omvändelse till Jesus Kristus. Dop i Helig Ande.

Summary: Be för väckelse i hela Sverige. Omvändelse till Jesus Kristus. Dop i Helig Ande.
fre 1 maj

Fader, i Jesu namn förlåter jag den pastor som beter sig klumpigt, säger saker som att man skall " dansa" när grannen spelar musik flera månader, skriker och hotar. Visst har jag bett för grannen men att få sådant förslage som att dansa till olämplig musik med fula ord av en pastor får mig må dåligt. Förlåt mig. AMEN!

Summary: Fader, i Jesu namn förlåter jag den pastor som beter sig klumpigt, säger saker som att man skall " dansa" när grannen spelar musik flera månader, skriker och hotar. Visst har jag bett för grannen men att få sådant förslage som att dansa till olämplig musik med fula ord av en pastor får mig må dåligt. Förlåt mig. AMEN!
tor 30 apr

Fader, förlåt mig men jag har tappat hoppet om kristna människor. De lägger ord i ens mun utan att kommunicera, man blir ofta ledsen runt dem så nu vågar jag aldrig tillhöra en församling. Hemskt, Amen.

Summary: Fader, förlåt mig men jag har tappat hoppet om kristna människor. De lägger ord i ens mun utan att kommunicera, man blir ofta ledsen runt dem så nu vågar jag aldrig tillhöra en församling. Hemskt, Amen.
ons 29 apr

Ber om beskydd från coronan är mycket utsatt på arbetet! AMEN!

Summary: Ber om beskydd från coronan är mycket utsatt på arbetet! AMEN!
sön 26 apr

Be för mitt hjärta och blodtryck, jag är mycket stressad och ledsen...

Summary: Be för mitt hjärta och blodtryck, jag är mycket stressad och ledsen...
tis 21 apr

Be för en kvinna som behöver någonstans att bo med sin son. Nuvarande boendesituation är mycket besvärlig på grund av en granne.

Summary: Be för en kvinna som behöver någonstans att bo med sin son. Nuvarande boendesituation är mycket besvärlig på grund av en granne.
lör 18 apr

Fader, i Jesu namn ber jag om bönevänner, jag behöver få frid från en granne som spelar musik hela nätterna och hotar, ger sig även på handikappade. Bed för oss att vi får upprättelse och kan flytta snarast. AMEN

Summary: Fader, i Jesu namn ber jag om bönevänner, jag behöver få frid från en granne som spelar musik hela nätterna och hotar, ger sig även på handikappade. Bed för oss att vi får upprättelse och kan flytta snarast. AMEN
lör 11 apr

Gud,låt min och sambos barn och barnbarn vara friska och klara av över corona pandemin,tack Gud att Du skyddar alla oss som ropar Ditt Namn. I Jesu Namn.Amen Leena Ahti och våra barn barnbarn ,bonusbarn och bonusbarnbarn. Amen

Summary: Gud,låt min och sambos barn och barnbarn vara friska och klara av över corona pandemin,tack Gud att Du skyddar alla oss som ropar Ditt Namn. I Jesu Namn.Amen Leena Ahti och våra barn barnbarn ,bonusbarn och bonusbarnbarn. Amen
fre 3 apr

Corona Min hälsa och jobb

Summary: Corona Min hälsa och jobb
ons 1 apr

Kära Pappa hjälp mig att bli av med mitt dåliga mående i kroppen huvudet och magen. Hjälp mig också att det sker ett under på mitt jobb eller att jag får komma rätt även i arbetslivet. TACK Pappa. AMEN AMEN

Summary: Kära Pappa hjälp mig att bli av med mitt dåliga mående i kroppen huvudet och magen. Hjälp mig också att det sker ett under på mitt jobb eller att jag får komma rätt även i arbetslivet. TACK Pappa. AMEN AMEN
ons 5 feb

Tack för att ni hjälper till och ber! Tack Gud för att tumören i mammas kropp är borta. Tack för att röntgen visar det på måndag och tack för att alla värden i hennes kropp är perfekta. Tack för att mamma är helt frisk! Amen

Summary: Tack för att ni hjälper till och ber! Tack Gud för att tumören i mammas kropp är borta. Tack för att röntgen visar det på måndag och tack för att alla värden i hennes kropp är perfekta. Tack för att mamma är helt frisk! Amen
lör 1 feb

Käre Jesus! Kom med heladen till människor i församlingen där medlemmar blir baktakade och trakasserade.

Summary: Käre Jesus! Kom med heladen till människor i församlingen där medlemmar blir baktakade och trakasserade.
fre 31 jan

Bed för helande mirakel i Jesu namn. Amen.

Summary: Bed för helande mirakel i Jesu namn. Amen.
22 dec 2019

Bed för helande mirakel i Jesu namn. Amen.

Summary: Bed för helande mirakel i Jesu namn. Amen.
22 dec 2019

Herre ge mig rätt kunskap om dig. Helige ande visa oss sanningen och hjälp oss följa den.

Summary: Herre ge mig rätt kunskap om dig. Helige ande visa oss sanningen och hjälp oss följa den.
11 dec 2019

Herre ge mig rätt kunskap om dig. Helige ande visa oss sanningen och hjälp oss följa den.

Summary: Herre ge mig rätt kunskap om dig. Helige ande visa oss sanningen och hjälp oss följa den.
11 dec 2019

Jag ber för hela min familj, för barn och barnbarn, att de ska komma till tro.🙏

Summary: Jag ber för hela min familj, för barn och barnbarn, att de ska komma till tro.🙏
12 nov 2019

Led mig och min familj på rätta vägar i Jesu Namn. Amen

Summary: Led mig och min familj på rätta vägar i Jesu Namn. Amen
6 okt 2019

Jesus ta hand om min son. Han har ångest och spelberoende. Befria honom i ditt namn. Låt honom få en vän. Han känner sig så ensam.

Summary: Jesus ta hand om min son. Han har ångest och spelberoende. Befria honom i ditt namn. Låt honom få en vän. Han känner sig så ensam.
1 sep 2019

Gode Gud och Jesus. Snälla jag ber er om hjälp att klara och läkarbesöket som jag ska gå på och att jag får bättre mediciner. Amen

Summary: Gode Gud och Jesus. Snälla jag ber er om hjälp att klara och läkarbesöket som jag ska gå på och att jag får bättre mediciner. Amen
15 aug 2019

Gode Gud. Hjälp alla människor i deras ensamhet. Hjälp alla som mår psykiskt dåligt och är i ångest. Nu och för alltid, i Jesus underbara namn. Amen.

Summary: Gode Gud. Hjälp alla människor i deras ensamhet. Hjälp alla som mår psykiskt dåligt och är i ångest. Nu och för alltid, i Jesus underbara namn. Amen.
11 aug 2019

Gud, hjälp dem som i sin yrkesutövning begår orätta handlingar (mot sin näste) att inse felaktigheterna i förfaranden, ändra sig och hålla den moraliska och etiska kompassen i rätt riktning.

Summary: Gud, hjälp dem som i sin yrkesutövning begår orätta handlingar (mot sin näste) att inse felaktigheterna i förfaranden, ändra sig och hålla den moraliska och etiska kompassen i rätt riktning.
5 aug 2019

Kära jesus Kristus. Låt mirakel ske. Hjälp henne att komma till mig. Tack för allt i livet. Gud hjälp mig. Amen

Summary: Kära jesus Kristus. Låt mirakel ske. Hjälp henne att komma till mig. Tack för allt i livet. Gud hjälp mig. Amen
1 aug 2019

Kära jesus Kristus. Låt mirakel ske. Hjälp henne att komma till mig. Tack för allt i livet. Gud hjälp mig. Amen

Summary: Kära jesus Kristus. Låt mirakel ske. Hjälp henne att komma till mig. Tack för allt i livet. Gud hjälp mig. Amen
1 aug 2019