Adventistsamfundet behöver en medarbetare med solid kompetens inom koncernredovisning, på hel- eller deltid.
Att arbeta som redovisningsansvarig innebär att vara samordnare inom ekonomiområdet på Adventistsamfundet. Du arbetar både enskilt som redovisningsansvarig och i nära samverkan med samfundets ekonomichef, bl a med statistik, budgetarbete och rapporter till styrelsen, revisorer och kommittéer.
Du samarbetar också tätt med medarbetare i avdelningen och med andra anställda och frivilliga i organisationen. Tjänsten ger stora möjligheter till ansvar för bokslutsarbete, bolags- och koncernredovisning för samfundet och för ett flertal bolag som förvaltas av samfundet, med deklarationer till Skatteverket, statistik till SCB, fondstransaktioner etc. Redovisningsansvarig är också biträdande löneadministratör.
Avdelningen ska bli mer digital och redovisningsansvarig blir en viktig person i arbetet med implementering av lösningar.
Du bör ha följande formella erfarenhet och kunskap:
Vi vill prioritera sökare som är medlem i Adventistsamfundet. Vi kan också utvärdera andra sökare som är lojala till samfundets värderingar.
Arbetsplatsen är på Adventistsamfundets kontor i Stockholm, men redovisningsansvarig kan i någon mindre utsträckning arbeta också på distans.
Lön enligt Adventistsamfundets policy. Adventistsamfundet arbetar med flextid, har friskvårdsbidrag, erbjuder flyttbidrag och ger ersättning för läkarvård.
Vår målsättning är att tillsätta redovisningsansvarig hösten 2022. Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Ta kontakt med ekonomichef Terje Wollan Dahl, terje.dahl@adventist.se, telefon 08 545 297 75 eller 47 90 87 68 90 för mer information. Du är välkommen att sända oss din ansökan och CV till e-postadressen ovan eller till Adventistsamfundet, Box 536, 101 30 Stockholm.