Följ generalkonferensens årsmöte 2022

Följ generalkonferensens årsmöte 2022

Just nu pågår generalkonferensstyrelsens årsmöte, Annual Council 2022. Du kan följa det här fram till torsdag!

Varje höst samlas Adventistsamfundets ledare från hela världen i generalkonferensens högkvarter i Silver Spring, Maryland. Generalkonferensstyrelsen, som är samfundets näst högsta beslutande organ efter generalförsamlingen, består också av lekmän och pastorer från hela världen. Från Sverige deltar missionsföreståndare Bobby Sjölander.

I år pågår generalkonferensstyrelsens årsmöte 6-12 oktober. Årsmötet behandlar i huvudsak budgetfrågor, fördelning av anslag och policyfrågor för hela världsfältet. Men det ges också många rapporter från olika avdelningar och verksamheter och allt inramas av predikningar och undervisning.

Här finner du schemat och agendan för mötena.

Här kan du följa livesändningarna av mötena.

Här kan du i efterhand se mötena.

Rainer Refsbäck, missionssekreterare

PS: För den som vill följa korta videorapporter på danska av Thomas Müller, missionsföreståndare i Adventistkirken i Danmark, så finner du dem på Facebook här! (Bobby Sjölander skymtar förbi i detta avsnitt.)