Sjundedags Adventistsamfundet | Logga in

Administrativ sekreterare sökes

Administrativ sekreterare sökes

Adventistsamfundet söker en administrativ sekreterare som är noggrann, digitalt kompetent och har hög integritet.

Dela

Den administrativa sekreteraren har en viktig och relativt självständig roll i Adventistsamfundets sekretariat. Den administrativa sekreteraren arbetar tillsammans med främst missionssekreteraren, men är också ett stöd för övriga i samfundsledningen, missionsföreståndaren och ekonomichefen. Nuvarande administrativ sekreterare går i pension efter drygt 11 års tjänst och vi hoppas att hitta dig som är noggrann med detaljer, en duktig organisatör och administratör, kompetent när det gäller digitala verktyg och framför allt har hög integritet. Det är också ett grundläggande krav att man är medlem i någon av Adventistsamfundets församlingar i Sverige.

Den administrativa sekreteraren har självständiga arbetsuppgifter som rör hanteringen av Adventistsamfundets medlemsregister, statistik och myndighetskontakter. En hel del internationella kontakter ingår också. En viktigt del av uppdraget handlar om att hantera samfundsstyrelsens protokoll med allt vad det innebär av känsliga uppgifter och arkivering av handlingar. Alla dessa uppdrag kräver hög integritet. Administrativ sekreterare fungerar också som samordnare av en del aktiviteter kring samfundsstyrelsesammanträden, personalvård och uppvaktningar.

Alltfler av sekretariatets uppgifter sköts ditigalt i molnbaserade tjänster där vi också är en del av utvecklingen av dessa tjänster. Det kräver god digitalt kunskap och erfarenhet. Goda kunskaper i Microsoft 365 tjänster och appar som Word och Excel är grundläggande. Goda kunskaper i svenska och engelska är avgörande både i tal och skrift.

Du hamnar i en arbetsgemenskap som består av missionssekreteraren, en HR-ansvarig och receptionisten som alla ingår i sekretariatets avdelning.

Är du intresserad av tjänsten, kan en arbetsbeskrivning sändas på begäran.

  • Tjänstegrad som erbjuds är 75-100 procent (upp till 38 timmar i veckan), inledande provanställning på 6 månader.
  • Arbetsplats: Adventistsamfundets kansli i Stockholm, med viss möjlighet till hemarbete.
  • Lön: enligt Adventistsamfundets löneskala med löneförmåner som ersättning för läkarvård och mediciner upp till frikort, lunchförmån, friskvårdsbidrag, m.m.
  • Beräknad anställningsstart: augusti 2025.

Ansökan med ett fullständigt CV och gärna referenser, skickas till missionssekreteraren Rainer Refsbäck. För frågor och funderingar, kontakta gärna via rainer.refsback@adventist.se eller 08-545 297 73.

Ansökan tas gärna emot senast 1 juni 2025.