Namn: Lösen: Logga in
  • Välkommen 1Adventistsamfundet i Sverige är ett levande kristet trossamfund med ca 2.800 döpta medlemmar i 40 församlingar & grupper. Du kanske känner igen oss som Adventkyrkan, som våra församlingar ofta heter. 12 maj 2010
  • Välkommen 2Adventisterna i Sverige är en del av ett världsvitt samfund, Seventh-day Adventist Church, med över 18 miljoner medlemmar i fler än 200 länder. Vi hoppas att du ska lära känna oss bättre med ditt besök på vår hemsida.12 maj 2010

Bön

Att få komma inför Gud i bön är en nåd och en gåva. Till Honom får vi komma med allt vi är och har, med allt vi inte är och med allt vi önskar att vara. Gud tar emot oss precis som vi är när vi uppriktigt och ärligt närmar oss honom.

Skriv in dina böner, önskningar, tankar eller bönesvar i Böneboken. Här kan andra förebedjare läsa din bön och i tysthet be tillsammans med dig.

Vår förhoppning är att sidan ska vara till välsignelse för alla. Vi är därför tacksamma om du som använder sidan anmäler oseriösa böneämnen till cyberpastor@adventist.se. Oseriösa inlägg kommer att tas bort.

Gud som är kärlek vill att vi söker honom i bön.
Jesus sa: ”Be, så skall ni få. Sök, så skall ni finna. Bulta, så skall dörren öppnas. Ty den som ber, han får, och den som söker, han finner, och för den som bultar skall dörren öppnas. Finns det någon bland er som ger sin son en sten när han ber om bröd eller ger honom en orm när han ber om en fisk? Om nu redan ni, som är onda, förstår att ge era barn goda gåvor, skall då inte er fader i himlen ge det som är gott åt dem som ber honom?”
Matteus evangelium 7:7-11

”…du som hör bön.
Till dig kommer alla människor”
Psaltaren 65:3

Jesus sa: ”Ni skall tro på Gud. Sannerligen, om någon säger till berget här: Upp och kasta dig i havet! och inte tvivlar i sitt hjärta utan tror att det skall gå som han säger, då blir det så. Därför säger jag er: tro att ni skall få allt det ni ber om i er bön, då blir det så. Och när ni ställer er och ber, skall ni förlåta dem som ni har något otalt med. Då skall också er fader i himlen förlåta er era överträdelser.”
Markus evangelium 11:22-25

Även Jesus överlät sig till Guds vilja i bön. ”Fader, låt denna bägare gå förbi mig, om det är möjligt. Men inte som jag vill, utan som du vill.”
Matteus evangelium 26:39

Berätta för Gud om allt som bekymrar eller berör dig på något sätt.
”… kasta alla era bekymmer på honom, ty han sörjer för er.”
1 Petrus brev 5:7

”Kasta din börda på Herren,
han skall sörja för dig. Aldrig låter han den rättfärdige svikta.”
Psaltaren 55:23

Blanda tacksamhet och lovprisning i din bön.
”Jag tackar min Gud var gång jag tänker på er, alltid, i alla mina böner för er alla. Och det är med glädje jag ber för er…”
Filipperbrevet 1:3-4

”Var alltid glada, be ständigt och tacka hela tiden Gud. Gör så, det är Guds vilja i Kristus Jesus.”
1 Thessalonikerbrevet 5:16-18

Nyheter
  • Terrorattack i Stockholm fördömsÄnnu en gång har Europa drabbats av en feg terroristattack där oskyldiga människor mejats ner av ett kapat fordon, denna gång i centrala Stockholm. Adventistsamfundets unionskontor ligger bara ett drygt kvarter från den stora gågatan Drottninggatan där den stulna lastbilen körde på och dödade och skadade ett obekräftat antal människor under fredagseftermiddagen den 7 april.fr 7 apr
  • Nytt ledarskap i norska unionenMissionsföreståndaren Reidar J. Kvinge i Adventistsamfundet i Norge meddelade den 15 mars att han önskar avgå. "Det är på grund av en allt starkare längtan efter att få vara engagerad i direkt själavinnande arbete som jag beslutat att stiga tillbaka som unionsledare", förklarade Reidar sitt beslut.fr 24 mar
  • Organisationsdokument publiceradeMed anledning av det kommande Unionsmötet i sommar har Generalkonferensens regelverk "Working Policy" och Församlingshandboken "Church Manual" efterfrågats.ti 21 mar
  • Är du den vi söker?Ekebyholmsskolan söker ny medarbetare på internatet, en husförälder på 50 %.fr 17 mar
  • Adventistsamfundet uppmärksammas om högskoleprovetI Sveriges Radios nyhetssändningar under torsdagen har förändringarna kring hur högskoleprovet ges uppmärksammat att Adventistsamfundet är en orsak till förändringen.to 9 mar
Kalender
  • Tionde och gåvor
    151378-7 pg
    269-9973 bg

    Adventist Media (böcker)
    639784-8 pg

    ADRA (hjälpaktion och katastroffond)
    900721-2 pg
    900-7212 bg
  • Kontakt
    Sjundedags Adventistsamfundet
    Box 536 - 101 30 STOCKHOLM
    Tel 08-545 29 770
    E-post
    Kontakta webbmaster
    Copyright © 2010 Sjundedags Adventistsamfundet
  • Tipsa en vän
    Bookmark and Share