Namn: Lösen: Logga in
  • Välkommen 1Adventistsamfundet i Sverige är ett levande kristet trossamfund med ca 2.800 döpta medlemmar i 40 församlingar & grupper. Du kanske känner igen oss som Adventkyrkan, som våra församlingar ofta heter. 12 maj 2010
  • Välkommen 2Adventisterna i Sverige är en del av ett världsvitt samfund, Seventh-day Adventist Church, med över 18 miljoner medlemmar i fler än 200 länder. Vi hoppas att du ska lära känna oss bättre med ditt besök på vår hemsida.12 maj 2010

Bibelstudium

Att studera Bibeln är en av de viktigaste saker en kristen kan göra för att hålla sin tro och sin upplevelse med Gud levande och växande. Bibelstudiet är ett sätt att närma sig Gud precis som bön och tjänande. I Bibeln får vi en förstahandsupplevelse, ett möte ansikte mot ansikte, med Jesus och Faderns avsikter och vilja med oss.

Men Bibelns ord har passerat årtusenden och många, för oss, främmande kulturer och tankesätt på vägen hit. Det kan därför ibland vara svårt att förstå vad det är Gud vill förmedla till oss genom texterna. Till vår hjälp har vi fått Anden, som en gång inspirerade författarna, och som kan hjälpa oss att göra de tusenåriga texterna levande och dagsaktuella för oss, personligen.

Studiehandledningsmaterial

Adventister över hela världen samlas på lördagar (många också under veckan), för att studera Bibeln tillsammans. Ett av det studiematerial vi använder är gemensamt för hela världen, Bibelstudium för vuxna. Du finner det i pdf-format här nedan Du kan också prenumerera på det och få det direkt hem i brevlådan varje kvartal. Skriv då till prenumeration@adventist.se.

Samma material på andra språk finner du här! Detta bibelstudiematerial har tagits fram sedan 1888 då "sabbatsskolan" startade och blev mer strukturerad del av församlingslivet bland adventister. Du kan nu läsa Bibelstudierna (på engelska) från 1888 och framåt här!

Ämnen för de vuxnas bibelstudium framöver

  Första kvartalet Andra kvartalet
Tredje kvartalet
Fjärde kvartalet
2014 Lärjungaskap Kristus och lagen Jesus undervisning Jakobs brev
2015 Ordspråksboken Lukas evangelium  Missionärer Jeremia
2016 Den stora striden Matteus evangelium Kyrkans roll i samhället Jobs bok
2017 Den heliga Anden och andlighet 1 och 2 Petrus brev Enhet i Kristus Sociala rättvisefrågor
2018 Förvaltarskap Förberedelse inför ändens tid Apostlagärningarna Uppenbarelseboken
2019 Esra och Nehemja Daniels bok    

 

Bibelstudium för yngre

Ett bibelstudiematerial för tonåringar finns just nu bara på engelska i två åldersgrupper: Real Time Faith (13-14 år) och CornerstoneConnections (15-18 år). För äldre tonåringr och unga vuxna finns Collegiate Quarterly.

Barnen har också ett eget bibelstudiematerial anpassat efter ålder. Materialet heter Gracelink och är tillgängligt för dig som lärare/ledare i pdf-format här. Du kan också prenumerera på materialet och kontaktar då prenumerationsavdelningen via e-post: prenumeration@adventist.se

 

Nyheter
  • Terrorattack i Stockholm fördömsÄnnu en gång har Europa drabbats av en feg terroristattack där oskyldiga människor mejats ner av ett kapat fordon, denna gång i centrala Stockholm. Adventistsamfundets unionskontor ligger bara ett drygt kvarter från den stora gågatan Drottninggatan där den stulna lastbilen körde på och dödade och skadade ett obekräftat antal människor under fredagseftermiddagen den 7 april.fr 7 apr
  • Nytt ledarskap i norska unionenMissionsföreståndaren Reidar J. Kvinge i Adventistsamfundet i Norge meddelade den 15 mars att han önskar avgå. "Det är på grund av en allt starkare längtan efter att få vara engagerad i direkt själavinnande arbete som jag beslutat att stiga tillbaka som unionsledare", förklarade Reidar sitt beslut.fr 24 mar
  • Organisationsdokument publiceradeMed anledning av det kommande Unionsmötet i sommar har Generalkonferensens regelverk "Working Policy" och Församlingshandboken "Church Manual" efterfrågats.ti 21 mar
  • Är du den vi söker?Ekebyholmsskolan söker ny medarbetare på internatet, en husförälder på 50 %.fr 17 mar
  • Adventistsamfundet uppmärksammas om högskoleprovetI Sveriges Radios nyhetssändningar under torsdagen har förändringarna kring hur högskoleprovet ges uppmärksammat att Adventistsamfundet är en orsak till förändringen.to 9 mar
Kalender
  • Tionde och gåvor
    151378-7 pg
    269-9973 bg

    Adventist Media (böcker)
    639784-8 pg

    ADRA (hjälpaktion och katastroffond)
    900721-2 pg
    900-7212 bg
  • Kontakt
    Sjundedags Adventistsamfundet
    Box 536 - 101 30 STOCKHOLM
    Tel 08-545 29 770
    E-post
    Kontakta webbmaster
    Copyright © 2010 Sjundedags Adventistsamfundet
  • Tipsa en vän
    Bookmark and Share